Yellow Cubes Netwerk
Ontwikkelingen in digitalisering gaan enorm snel. Dit is een uitdaging voor bedrijven die applicaties maken of digitale diensten leveren, maar zeker ook voor ondernemers die hun bedrijf relevant moeten houden en up-to-date willen blijven. Er ontstaat een steeds grotere versnippering van specialisaties. En dat is logisch want de materie wordt complexer, dus als je ergens echt goed in wilt zijn zul je moeten specialiseren.
Aan de andere kant worden bedrijfsprocessen steeds integraler en zijn we juist op zoek naar totaaloplossingen, waarbij we de data centraal kunnen beheren en analyseren. Hoewel veel bedrijfsprocessen op elkaar lijken, zijn ze in detail toch vaak net even anders.We moeten dus modulair denken als het gaat om digitalisering. Zie applicaties als functionele bouwblokken die je naar behoefte samenstelt en met elkaar laat communiceren. Wij noemen deze slimme bouwblokken ook wel ‘Yellow Cubes’!
Maar hiermee is het probleem van de versnippering natuurlijk niet opgelost. Bij wie moet je zijn, sluit het wel op elkaar aan en wie gaat je helpen bij de implementatie? Dit is precies de reden dat we Yellow Cubes Netwerk hebben opgericht.
‘Als founding partner van Yellow Cubes Netwerk en eigenaar van Agency Group maak ik de wereld van de digitalisering toegankelijker en bundel ik creatieve, innovatieve krachten. Ik zet me in voor een netwerkorganisatie van specialisten die elkaar aanvullen en versterken.’
'Tijdens mijn 30 jaar ondernemerschap in de marketing-, communicatie- en ICT-branche, als eigenaar van Merkmanagers en Yellow Cubes, heb ik me altijd sterk gefocust op digitalisering en innovatie. Een van de belangrijkste lessen die ik hierbij geleerd heb is, werk samen met goede specialisten, zodat je zelf kan blijven focussen op de core business. Mooi om te zien hoe het Yellow Cubes Netwerk nu een eigen entiteit is geworden waar digitaal specialisten en ondernemers elkaar ontmoeten, inspireren en samenwerken.'